Την εξαγορά της ελληνικής εταιρείας παραγωγής σνακ Chipita του επιχειρηματία Σπύρου Θεοδωρόπουλου έναντι του ποσού των 2 δισ. δολαρίων ανακοίνωσε ο αμερικανικός όμιλος Mondelēz International, με στόχο να επεκτείνει την παρουσία του στις αναπτυσσόμενες αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. 

Άλλωστε η Chipita, η οποία ιδρύθηκε στην Ελλάδα πριν από 40 χρόνια, κατέχει ηγετικό ρόλο και υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης στην κατηγορία προϊόντων ζύμης και πρωινού σνακ στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, ενώ οι πωλήσεις της το 2020 ξεπέρασαν τα 580 εκατ. δολάρια το 2020. Διαθέτει δε ένα διευρυμένο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο με κρουασάν και προϊόντα ζύμης, συμπεριλαμβανομένων των 7Days, Chipicao και Fineti. Μάλιστα, ήταν στην πρώτη γραμμή της εξέλιξης και της ανάπτυξης σε αυτόν τον τομέα σε πολλές χώρες, λόγω της ισχυρής καινοτομίας της και των δυνατοτήτων παραγωγής που διαθέτει.

«Καλωσορίζουμε στην οικογένεια της Mondelēz International τα γευστικά προϊόντα ζύμης της Chipita τα οποία δίνουν περαιτέρω ώθηση στη στρατηγική μας για να γίνουμε ένας παγκόσμιος ηγέτης στην ευρύτερη κατηγορία των σνακ», δήλωσε ο Dirk Van de Put, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Mondelēz International.

Πρόσθεσε δε ότι «τα εμβληματικά brands και η σημαντική παρουσία της Chipita σε τόσες πολλές ελκυστικές αγορές αποτελούν ένα ισχυρό στρατηγικό συμπλήρωμα στο υπάρχον χαρτοφυλάκιο μας και στις μελλοντικές μας φιλοδοξίες για ανάπτυξη στην Ευρώπη και πέραν αυτής».

Τα προϊόντα της Chipita, που παράγονται σε 13 εργοστάσια και πωλούνται σε περισσότερες από 50 χώρες, προσεγγίζουν τα 2 δισ. καταναλωτών. Η εξαγορά θα δώσει τη δυνατότητα στη Mondelēz International να προσφέρει στους καταναλωτές ένα πλήρες χαρτοφυλάκιο προϊόντων αρτοποιίας, όπως μπισκότα, κέικ και, τώρα για πρώτη φορά, προϊόντα ζύμης και να καλύψει την αυξανόμενη καταναλωτική ζήτηση για αυτό το κομμάτι της αγοράς.

Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Chipita, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, δήλωσε ότι «η Chipita για περισσότερα από 40 έτη στηριζόμενη στην ποιότητα και την καινοτομία δημιούργησε μία νέα κατηγορία σνακ που οι καταναλωτές αγάπησαν διεθνώς. Είμαι βέβαιος ότι η εξαγορά της Chipita από την Mondelez International – μία από τις κορυφαίες εταιρείες σνακ στον κόσμο – θα δημιουργήσει νέες προοπτικές για τους ανθρώπους της και τα προϊόντα της». 

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η συμφωνία θα προσφέρει επίσης ευκαιρίες καινοτομίας και συνδυασμού σημάτων φέρνοντας τις εμβληματικές μάρκες σοκολάτας της Mondelēz International σε νέες κατηγορίες. Μάλιστα, με την πάροδο του χρόνου, ο αμερικανικός κολοσσός αναμένει να επιτύχει εκτενείς συνέργειες
και μια σειρά από οφέλη στην Chipita, συμπεριλαμβανομένης της ευρείας τεχνογνωσίας στον τομέα των προμηθειών και της παραγωγής, αξιοποιώντας τις υπάρχουσες διαφοροποιημένες δυνατότητες της Chipita.

Σε ό,τι αφορά στο τίμημα της εξαγοράς ύψους 2 δισ. δολαρίων χρηματοδοτήθηκε μέσω ενός συνδυασμού έκδοσης νέου δανεισμού και υφιστάμενων ρευστών διαθεσίμων.

Επισημαίνεται ότι στη συμφωνία δεν περιλαμβάνονται η αλλαντοβιομηχανία Π.Γ. ΝΙΚΑΣ ΑΒΕΕ, καθώς και τα δικαιώματα μειοψηφίας στην κοινοπραξία της Chipita στην Ινδία.
 

Πηγή: skai.gr



Source link